כלי הערכה שפותחו במעבדה

מרוכזים לפניכם כלי אבחון והערכה שפותחו במעבדה ומשמשים את המטפלים בהתערבות בריפוי בעיסוק. הכלים לרוב מופיעים בשפות עברית וערבית, גרסה בשפה האנגלית תעלה בקרוב. 

תוכלו להוריד את השאלונים לצורך שימוש אישי כדי לבחון את עצמכם  (לא מהווה תחליף לאבחון, יש לפנות למרפאה בעיסוק בעת הצורך)

ילדים צעירים

סולם הערכה לילד
CHECK

שאלון לדיווח הורים על התפקוד היום יומי של ילדם. השאלון נועד לסייע בזיהוי מוקדם של תחומים המעכבים את התפתחות הילד.

סולם פעילות לילדים לאיתור תסמינים של הפרעה התפתחותית בקואורדינציה (DCD) בקרב ילדים צעירים – דיווח מורה/גננת
ChAS-T

שאלון לדיווח מורה/גננת שנועד להכיר טוב יותר את אופן התפקוד של ילדים
בחיי היום יום שלהם.
השאלון נועד למקד את
הפעילויות המאתגרות ולסייע במיקוד ובחירת מטרות טיפול תפקודיות.

שאלון להערכת פעילויות הפנאי לילדים בגילאי גן
CLASS-Pre

שאלון לדיווח הורים (המבוסס על שאלון CLASS המיועד לילדי בית ספר) אודות השתתפות ילדיהם בפעילויות משחק ופנאי.
השאלון נועד על מנת לבחון את מידת ההשתתפות של הילד בפעילויות פנאי ומידת האינטראקציה עם הסביבה, כמדד לתפקוד ובריאות.

שאלון מיומנויות ציור
DPSQ

שאלון לדיווח אודות מיומנויות הציור של הילד בגיל הגן.
השאלון מאפשר איתור של ילדים צעירים המתקשים בציור ועשויים להיות בסיכון לקשיים חזותיים-מוטוריים וכתיבה, ולמיקוד מטרות טיפול תפקודיות

שאלון להערכת התנהלות בשגרות יום יום
EFORTS

סולם דיווח הורים להערכת היכולת של ילדים להתנהל באופן עצמאי בשגרות
היום יום. השאלון מסייע בזיהוי קשיים בניהול עצמי ובמיקוד מטרות טיפול תפקודיות עבור ילדים עם קשיים בתפקודים ניהוליים.

Computerized Penmanship Evaluation Tool
ComPET

מערכת ממוחשבת הבוחנת כתיבה באמצעות עט המונח על הלוח האלקטרוני (דיגיטייזר) וקולט את תנועות היד בזמן אמת ומנפיק מדדים אובייקטיביים של זמן לחץ ומרחב בתהליך הכתיבה הידנית.

ילדי בית ספר ומתבגרים

Computerized Penmanship Evaluation Tool
ComPET

מערכת ממוחשבת הבוחנת כתיבה באמצעות עט המונח על הלוח האלקטרוני (דיגיטייזר) וקולט את תנועות היד בזמן אמת ומנפיק מדדים אובייקטיביים של זמן לחץ ומרחב בתהליך הכתיבה הידנית.

שאלון פעילויות יום יומיות למתבגרים
Day Opp

שאלון לדיווח עצמי של מתבגרים אודות פעילויות היום יום שלהם.
השאלון מאפשר איסוף מידע אודות מידת התדירות והעצמאות של התנהלות המתבגר בשגרות היום-יום: שגרת בוקר, שגרת בית ספר, שגרת אחר הצהריים ושגרת הערב. בנוסף עשוי לסייע למיקוד מטרות טיפול תפקודיות.

שאלון לדיווח הורים ו/או מורים אודות מיומנויות הכתיבה של הילד
HPSQ

שאלון איתור לדיווח הורה/ מורה, המכיל 10 פריטים המתייחסים למיומנויות כתיבה שונות הנדרשות מהילד.
השאלון נועד להעריך את מיומנויות הכתיבה של הילד לצורך איתור קשיים בכתיבה והפניה לגורם הטיפולי המתאים. בנוסף עשוי לסייע למיקוד מטרות טיפול בתחום הכתיבה.

סולם להערכת קריאות הכתב
HLS

כלי לאיתור קשיים בהפקת תוצר כתיבה קריא. מטרתו של השאלון להעריך את הקריאות הגלובלית של כתב היד לצורך איתור קשיים בכתיבה
והפניה לגורם הטיפולי המתאים. בנוסף עשוי לסייע למיקוד מטרות טיפול בתחום הכתיבה

שאלון להערכת התנהלות בשגרות יום יום
EFORTS

סולם דיווח הורים להערכת היכולת של ילדים להתנהל באופן עצמאי בשגרות
היום יום. השאלון מסייע בזיהוי קשיים בניהול עצמי ובמיקוד מטרות טיפול תפקודיות עבור ילדים עם קשיים בתפקודים ניהוליים.

מבוגרים

שאלון התארגנות בזמן
TOPS

שאלון לדיווח עצמי הנועד להעריך את יכולת ההתארגנות בזמן של האדם, לפי
תפיסתו, בפעילויות יומיומיות בתוך ומחוץ לביתו, וכן בשעות הפנאי.

Computerized Penmanship Evaluation Tool
ComPET

מערכת ממוחשבת הבוחנת כתיבה באמצעות עט המונח על הלוח האלקטרוני (דיגיטייזר) וקולט את תנועות היד בזמן אמת ומנפיק מדדים אובייקטיביים של זמן לחץ ומרחב בתהליך הכתיבה הידנית.