הקשרים בין פקטורים ארגונומיים ביומכניים, איכות ויעילות הכתיבה ומדדים ממוחשבים של תהליך הכתיבה, 2006

Rosenblum, S., Goldstand, S., & Parush, S. (2006). The relationship between biomechanical ergonomic factors, handwriting product quality, handwriting efficiency, and computerized handwriting process measures in children with and without handwriting difficulties. American Journal of Occupational Therapy, 60(1), 28-39. 10.5014/ajot.60.1.28 

כתיבה היא פעילות שהיא עבודה עבור ילדים, ולכן ניתן להעריך אותה על בסיס פקטורים ארגונומיים. מחקר זה בדק האם ניתן להבחין בכותבים לא מיומנים ע"י פקטורים ארגונומיים ביומכניים במהלך תהליך הכתיבה, כמו גם ע"י מדדים של יעילות הכתיבה. כמו כן, נבדקו הקשרים בין גורמים ארגונומיים, איכות כתב היד, יעילות ומדדים של תהליך הכתיבה. 50 תלמידי כיתב ג' עם כתיבה מיומנת ו-50 עם כתיבה לא מיומנת ביצעו משימת כתיבה על טאבלט אלקטרוני. גורמים ארגונומיים ביומכניים, מדדים של איכות כתב יד ויעילות הכתיבה דורגו באמצעות שימוש ב-HHE. מדדי תהליך הכתיבה התקבלו ממערכת ממוחשבת. גורמים ארגונומיים ביומכניים ומדדי יעילות הכתיבה היו שונים באופן מובהק בין קבוצות המחקר. נמצאו מתאמים מובהקים בין גורמים ארגונומיים ואיכות כתב היד, יעילות הכתיבה ומדדי תהליך הכתיבה. התוצאות מספקות תובנות שיכולות לסייע בתכנון התערבות.