שימוש בסביבה של כיתה וירטואלית על מנת לתאר את קשיי הקשב של ילדים עם נוירופיברומטוזיס מסוג 1, 2011

Gilboa, Y., Rosenblum, S., Fattal-Valevski, A., Toledano-Alhadef, H., & Josman, N. (2011). Using a virtual classroom environment to describe the attention deficits profile of children with neurofibromatosis type 1. Research in developmental disabilities, 32(6), 2608-2613.‏ https://doi.org/10.1016/j.ridd.2011.06.014

במחקר זה המטרה הייתה לתאר את אופי הפרעות הקשב של ילדים עם נוירופיברומטוזיס מסוג 1 (NF1) בהשוואה לילדים עם התפתחות תקינה, באמצעות כיתה וירטואלית, ולהעריך את התועלת של מכשיר זה עבור זיהוי הפרעות קשב.
לשם כך עשרים ותשעה ילדים עם NF1 ו-25 ילדים בקבוצת ביקורת שהתאימו במחינת גיל ומגדר, בגילאי 8-16, הוערכו באמצעות הכיתה הוירטואלית. כמו כן מילאו ההורים שאלון המשמש לבדיקת הפרעת קשב וריכוז (ADHD).
נמצאו הבדלים משמעותיים בין התוצאות של הילדים עם NF1 לתוצאות של קבוצת הביקורת במדדים שמספקת המערכת של הכיתה הוירטואלית. זאת, כאשר הביצועים של הילדים עם NF1 היו פחות טובים. נמצאו קשרים בין המדדים השונים במטלה עצמה ומול תוצאות השאלונים.
תוצאות אלו תומכות בכך שישנו קושי של קשב לילדים עם =NF1 וכי הכלי של הכיתה הוירטואלית הוא כלי הערכה רגיש ותקף מבחינה אקולוגית לשימוש באבחון של הפרעות קשב בקרב ילדים עם NF1.