הערכת כתיבה של ילדים ונוער עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי
van den Bos, N., Houwen, S., Schoemaker, M., & Rosenblum, S. (2021). Balancing Text Generative and Text Transcriptive Demands: Written Content and Handwriting Legibility and Speed of Children and Youth with Autism Spectrum Disorder. Journal of autism and developmental disorders, 1-14. https://doi.org/10.1007/s10803-021-05325-w
מטרת המחקר היתה להעריך כתיבת טקסט של ילדים ומתבגרים עם אוטיזם וכן עם התפתחות טיפוסית. המשתתפים ביצעו משימת כתיבה חופשית שנותחה מבחינת תוכן, מהירות וקריאות. הממצאים הראו שהביצועים של ילדים ומתבגרים עם אוטיזם היו נמוכים באופן מובהק מהביצועים של הילדים והמתבגרים הטיפוסיים. אצל הילדים והמתבגרים עם אוטיזם, הקריאות הנמוכה ניבאה תוכן ברמה נמוכה. אצל הילדים והמתבגרים הטיפוסיים, כתיבה מהירה ניבאה תוכן ברמה גבוהה.