ילדים עם סימפטומים של ADHD: האם POET משפר את תפקודם בניהול השגרות היומיומיות? 2023
Frisch, C., Tirosh, E., & Rosenblum, S. (2023). Children with ADHD Symptomatology: Does POET Improve Their Daily Routine Management?. Children, 10(6), 1083
ילדים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר (ADHD) מתמודדים עם עיכובים ניהוליים בעת ניהול המשימות היומיומיות שלהם. זהו ניתוח משני של נתונים קיימים ממחקר שבחן את היעילות של תכנית התערבות להורים לשיפור תפקודים ניהוליים של ילדיהם (Parental Occupational Executive Training -POET) הוא בוחן באופן מעמיק יותר את היעילות של ה- POET בהגברת השליטה הניהולית של ילדים צעירים (3.83 עד 7.08 שנים) על שגרות יומיומיות, ובהפחתת תסמיני ה-ADHD שלהם. בנוסף, הניתוח המשני חוקר איזו מהיכולות של הילדים שהשתפרו קשורה יותר לשינוי בניהול השגרה היומיומית שלהם בעקבות ההתערבות.
הורים לילדים עם תסמינים של N = 72) ADHD, מתוכם 55 בנים) קיבלו שמונה מפגשי POET. הם מילאו שאלונים מתוקננים על תסמיני ADHD, על ניהול של שגרות יומיומיות, ועל תפקודים ניהוליים (EF) לפני הניסוי, אחרי הניסוי, ובמעקב לאחר 3 חודשים.
תסמיני ה-ADHD של הילדים וניהול השגרות היומיומיות שלהם השתפרו באופן מובהק בעקבות התערבות ה-POET. השינויים בציוני ה-EF של הילדים הסבירו 37% מהשונות בניהול השגרות המשופר שלהם.
ממצאים אלה מציעים כי התערבויות שמטרתן להגביר את השליטה הניהולית של ילדים על שגרות היומיום שלהם צריכות לשפר את מערך התפקוד הניהולי הכולל שלהם, מעבר להפחתת תסמיני ה-ADHD העיקריים.