תוקף ומהימנות לאבחון ה-DO-EAT
2010

Josman, N.,Goffer, A., & Rosenblum, S. (2010). How do you 'Do-Eat'? – Activity of daily living performance among children with Developmental Coordination Disorders. American Journal of Occupational Therapy, 64, 47-58.

אבחון ה-Do-Eat פותח כדי להעריך את יכולות הביצוע במשימות יומיומיות בקרב ילדים עם הפרעת קואורדינציה התפתחותית (DCD). מחקר זה בדק את מהימנותו ותוקפו של הכלי. המשתתפים היו 59 ילדים בגילאי 5 עד 6.5 שנים; 30 ילדים שאובחנו עם DCD לפי ה-DSM-IV-TR; וקבוצת ביקורת של 29 ילדים, שהותאמו לגיל, מגדר ורקע סוציו-דמוגרפי. הן ה-Do-Eat והן שאלון ההורים הנלווה הניבו עקביות פנימית גבוהה. תקפות המבנה הוכחה על ידי הבדלים מובהקים בין הקבוצות ב-Do-Eat ובשאלון ההורים. מתאמים מובהקים בין ציוני הילדים במרכיב הסנסורי-מוטורי של ה-Do-Eat לבין הציונים הסופיים ב-Movement Assessment Battery for Children אישרו תוקף מקביל. התוצאות מצביעות על כך שה-Do-Eat הוא כלי אמין ותקף לזיהוי ילדים בסיכון ל-DCD.