חלוקה אוטומטית למקטעים ככלי לניתוח כתב יד אצל ילדים עם דיסגרפיה, 2006

Rosenblum, S., Dvorkin, A., & Weiss, P. L. (2006). Automatic segmentation as a tool for examining the handwriting process of children with dysgraphic and proficient handwriting. Human Movement Science, 25, 608-621. (Special issue about Handwriting). 10.1016/j.humov.2006.07.005 

מטרת מחקר זה הייתה להשתמש ב-x-y digitizer כדי לאסוף דגימות כתב יד אופייניות לאלו שנכתבות ע"י הילד בסביבתו הטבעית, לנתח דגימות אלו באמצעות אלגוריתמי פילוח חדשניים, ולהציגן חזותית בדרכים המאירות את המאפיינים הדינמיים של זמן ומרחב, בקרב ילדים עם וללא דיסגרפיה. תוך שימוש בתוכנת POET (Penmanship Objective Evaluation Tool), תלמידים בכיתה ג' (14 עם דיסגרפיה ן-14 טיפוסיים) העתיקו פסקה על דף שחובר לדיגיטיזר x-y. פותח אלגוריתם פילוח על מנת לבודד באופן אוטומטי קטעי כתיבה. התוצאות הניבו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות במדדים שונים, כולל מספר הקטעים בהם המשתתף חזר לתקן או להשלים קטע שנכתב, מספר האותיות לדקה ו'זמן האוויר' הממוצע (הזמן בין כתיבת האותיות). השונות במדדים המרחביים והטמפורליים של מופעים של אותה אות לאורך הטקסט הייתה גדולה יותר בקרב הכותבים הדיסגרפיים בהשוואה לכותבים הטיפוסיים. תוצאות אלו הוכיחו את הפוטנציאל של שימוש בטכניקות אנליטיות אוטומטיות ותצוגה חזותית כדי להשיג הבנה מקיפה יותר של קשיי כתיבה.