ביסוס תוקף ומהימנות לשאלון HPSQ לזיהוי קשיי כתיבה, 2008

Rosenblum, S. (2008). Development, Reliability and Validity of the Handwriting Proficiency Screening Questionnaire for Handwriting Proficiency (HPSQ). American Journal of Occupational Therapy, 62(3), 298-307. 10.5014/ajot.62.3.29

מטרת מחקר זה היתה לפתח שאלון מיפוי [HPSQ] בריפוי בעיסוק על מנת לזהות קשיי כתיבה בקרב ילדים בגיל בית ספר ולבחון את מהימנותו ותקפותו. שיטה. בוסס תוקף התוכן של השאלון. נוצרה התחלה של עקביות פנימית, מהימנות בין שופטים ומבחן-מבחן חוזר, וכן תוקף מקביל ותוקף מבנה. המשתתפים היו ילדי בי"ס בגילאי 7 עד 14 (N = 230) עם התפתחות טיפוסית. תוצאות. הכלי הראה עקביות פנימית טובה (α = .90). מהימנות מבחן-מבחן חוזר – 0.84, ומהימנות בין-שופטים – 0.92. כמו כן אושרו תוקף מבנה ותוקף מקביל. מסקנות. ה-HPSQ מתאים לשימוש על ידי מרפאים בעיסוק לזיהוי ליקוי בכתב יד בקרב ילדים בגילאי בית ספר וכן מתאים לשימושים אקדמיים וקליניים מגוונים. נדרשים מחקרים נוספים עם מדגמים גדולים יותר וקבוצות גיל מגוונות כדי לתמוך במהימנות השאלון ובתקפותו.