סקירה של יישום של מודל הבריאות העולמי בקרב ילדים עם נוירופיברומטוזיס מסוג 1

Gilboa, Y., Rosenblum, S., FATTAL‐VALEVSKI, A. V. I. V. A., & Josman, N. (2010). Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health in children with neurofibromatosis type 1: a review. Developmental Medicine & Child Neurology, 52(7), 612-619.‏ https://doi.org/10.1111/j.1469-8749.2010.03624.x

הסיווג הבינלאומי של תפקוד, מוגבלות ובריאות של ארגון הבריאות העולמי מותאם לילדים וצעירים במסמך בשם ICF-CY ומהוו מסגרת לתיאור וסיווג מצבי בריאות. במחקר הנוכחי נערכה סקירת ספרות לגבי נוירופיברומטוזיס מסוג 1 (NF1) תוך שימוש בהנחיות ICF-CY ועל ידי הדגשת ממצאים לגבי איכות החיים של ילדים עם NF1. חיפוש במאגרי המידע הרלבנטיים העלה כי לילדים עם NF1 יש מגוון של ליקויים קוגניטיביים ואחרים. עם זאת, מעט מאוד מידע זמין על השפעת חסרים אלו על חיי היומיום שלהם.
ניתן ללמוד מכך כי למרות המגוון הרחב של ליקויים תפקודיים ומבניים אצל ילדים עם NF1, ההערכה התפקודית של ילדים אלו עדיין ברובה בלתי נחקרת. מחקרים עתידיים צריכים לכוון להערכת השתתפותם של ילדים עם NF1 במצבים שונים, תוך שימוש בכלים בעלי תוקף גבוה בעולם האמיתי.