דר' כרמית פריש

עמיתת מחקר במעבדה לחקר תפקוד אנושי מורכב.

בעבודת הדוקטורט שלי פיתחתי גישת טיפול לשיפור התפקוד והתפקודים הניהוליים של ילדים צעירים עם תסמיני הפרעת קשב וריכוז.

הגישה, Parental Occupational Executive Training (פריש, תירוש ורוזנבלום, 2016) נחקרה בקרב 72 משפחות בישראל. היא נמצאה ישימה ויעילה בשיפור תפקוד הילדים, ובשיפור יכולתם לנהל את השגרות שלהם, תסמיני הפרעת הקשב שלהם, ותפיסת הוריהם את הידע שלהם ואת יכולתם לסייע לילדיהם לתפקד טוב יותר.

במחקר הנוכחי אנחנו חוקרים את היעילות של  גישת POET כאשר היא מבוצעת באופן מקוון. משבר הקורונה העולמי הביא לצורך דחוף בהתאמת הטיפול בכל התחומים ולילדים צעירים בפרט לאמצעים מקוונים. עם זאת, אין מספיק מחקר על היעילות של טיפול בריפוי בעיסוק ישיר בילד / באמצעות הדרכת הורים כאשר הוא מיושם מרחוק. להדרכת הורים מקוונת יש יתרונות רבים, שעשויים להגביר את ההיענות של ההורים לטיפול ואת הנגשתו גם למשפחות המתגוררות באיזורי פריפריה. מכאן עלה הצורך להתאים את ה-POET להעברה מקוונת. כיום אנחנו חוקרים את יעילות ה POET מרחוק, וב"עה אף נשווה אותה ליעילותה של ה POET כפי שנמדדה לאחר ביצוע הפגישות פנים אל פנים בעבודת הדוקטורט שלי.

המחקר נערך בקרב ילדים בני 3-7.5 שנים המתקשים בתפקוד על רקע תסמינים מוקדמים של ADHD, והוא מבוצע ע"י מרפאות בעיסוק מומחיות ב POET בשירותי בריאות מאוחדת בחיפה, ובקליניקות פרטיות בישראל. איתור המשפחות למחקר צפוי להימשך עד מאי 2023, וישנן הטבות למשפחות המתאימות. לפרטים נוספים: https://frisch-ot.com/wp-content/uploads/2022/05/%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%92%D7%99%D7%95%D7%A1-23-1-22.pdf

carmitfr@gmail.com