שאלון להערכת מאפייני משחק של ילדים
MCP
שאלון לדיווח הורים על מאפייני המשחק של ילדם, שנועד לסייע בזיהוי מוקדם של תחומים המעכבים את התפתחות הילד.
במידה והתשובה לאחת מהשאלות הללו היא "כן", המידע שמופיע מטה עשוי לעניין אותך.
לקות על הספקטרום האוטיסטי (אוטיזם) היא לקות נוירו-התפתחותית שמוגדרת בספר האבחנות הפסיכיאטרי ה- DSM5.
היא מתאפיינת בליקויים בתקשורת ואינטראקציה חברתית, לצד תחומי עניין ודפוסי התנהגות מצומצמים וחזרתיים.
הלקות יכולה להופיע על הרצף שבין הפרעה קלה לחמורה, ולבוא לידי ביטוי בקשיים תפקודיים שונים. היא מחולקת לשלוש רמות תפקוד בטווחי חומרה שונים וכשמה כן היא, מציגה ספקטרום רחב.
האבחון כולל בדיקה רפואית ופסיכולוגית, ובמידת הצורך משתתפים בו גם אנשי מקצועות הבריאות למשל מרפאים בעיסוק. להרחבה אודות הסטנדרטים לאבחון אוטיזם בקרב ילדים ובוגרים:
מטרת הטיפול בריפוי בעיסוק בקרב אנשים עם אוטיזם היא קידום השתתפותם בעיסוקים ופעילויות בחיי היומיום למשל אכילה, לבוש, משחק, לימודים, עבודה, שימוש בתחבורה ציבורית ועוד.
במהלך הטיפול מרפאים בעיסוק עושים שימוש במגוון גישות התערבות הנוגעות לאדם ולסביבתו.
להרחבה אודות התערבות ריפוי בעיסוק באוכלוסיה זו:
נשאל שאלות על השגרה בה הם מתפקדים, על תחומי העניין וההרגלים למשל:
כיצד ילדך יוצר אינטראקציה עם ילדים אחרים בזמן משחק?
כיצד הוא מגיב בסיטואציות חברתיות, למשל במסיבת יום הולדת?
כיצד נראית ארוחה משפחתית שגרתית אצלכם בבית?
מה תחומי העניין של ילדך?
במעבדה פותחו ונחקרו כלי הערכה שונים המתייחסים להשתתפות בפעילויות ועיסוקים, מהם ניתן ללמוד על אתגרים של אנשים עם אוטיזם ובהמשך לכך להציב מטרות טיפול.
שאלון לדיווח הורים על מאפייני המשחק של ילדם, שנועד לסייע בזיהוי מוקדם של תחומים המעכבים את התפתחות הילד.
שאלון לדיווח הורים (המבוסס על שאלון CLASS המיועד לילדי בית ספר) אודות השתתפות ילדיהם בפעילויות משחק ופנאי.
השאלון נועד על מנת לבחון את מידת ההשתתפות של הילד בפעילויות פנאי ומידת האינטראקציה עם הסביבה, כמדד לתפקוד ובריאות.
מטרת מחקר מקדים זה היא להדגים את המהימנות והתקפות של האבחון המותאם של ה- Do-Eat להערכת פעילויות יומיומיות בסיסיות לילדים עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי.
מטרת סקירה זו היא לזהות מנגנונים פוטנציאליים אשר עומדים בבסיס הכתיבה של ילדים ובני נוער עם ASD על ידי סקירת תפקודי גוף קוגניטיביים, חושיים ומוטוריים כמנבאים של כתב היד שלהם.
מחקר זה בוחן מודל כתיבה לילדים ובני נוער עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי המציג את הקשרים בין מאפייני תהליך הכתיבה ותוצר הכתיבה, ואת הגורמים המנבאים של מאפיינים אלה.
מחקר זה בדק כיצד יכולות תפיסה חזותית ואינטגרציה ויזו-מוטורית קשורות למיומנויות מוטוריות בקרב ילדים ונוער עם ASD.
מטרת המחקר היתה להשוות את תהליך הכתיבה ותוצריו בין ילדים (גילאי 9-12) עם ASD בתפקוד גבוה לילדים עם התפתחות טיפוסית.
מאמר המפרט על האיזון בין דרישות יצירת טקסט לבין דרישות תמלול טקסט: תוכן כתוב וכתב יד קריאות ומהירות של ילדים ונוער על הספקטרום האוטיסטי
כתובת: אוניברסיטת חיפה, אבא חושי 199, ת.ד 3498838, בניין אשכול, חדר 903
טלפון: 04-8240474 | דוא״ל: chaphaifa@gmail.com
עקבו אחרינו: