כתיבה – מרכיבים, הערכה וטיפול דרכי הערכה של מרכיבי הכתיבה ותוצר כתב היד
כתיבה – מרכיבים, הערכה וטיפול דרכי הערכה של מרכיבי הכתיבה ותוצר כתב היד
המחקרים המוצגים נעשו בחוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה וכוללים מגוון רחב של נושאים כמו גם שיתופי פעולה עם חוקרים ממקצועות נוספים
כתיבה – מרכיבים, הערכה וטיפול דרכי הערכה של מרכיבי הכתיבה ותוצר כתב היד
כתיבה מרכיבים, הערכה וטיפול: מרכיבי כתב היד גורמים תפיסתיים, נסו-מוטוריים וארגונומים
מחקר זה נועד לאתר ירידה קוגניטיבית תפקודית יומיומית סובייקטיבית בחולים עם מחלת פרקינסון. תוצאות מחקר זה רלוונטיות לאיתור פגמים עדינים בחולי מחלת פרקינסון החשודים בירידה קוגניטיבית קלה, העלולה להשפיע על הבריאות ואיכות החיים ומתייחסת לסיכון לדמנציה מאוחרת יותר.
בחינת תופעת הנשירה הסמויה בקרב מתבגרים יוצאי אתיופיה תוך התייחסות לרקע סוציו-אקונומי, תסמיני מצוקה פסיכולוגית, מסוגלות עצמית, תפיסה של התמיכה החברתית ומיומנויות קוגניטיביות.
שימוש בדיגיטייזר וניתוח מדדי מרחב וזמן על מנת לבחון הבדלים בכתב יד של ילדים עם וולא דיסגרפיה
בחינת הקשרים בין מדדים ממוחשבים, פקטורים ארגונומיים ביומכניים, איכות הכתב ויעילות הכתיבה בקרב ילדים עם וללא דיסגרפיה
הערכת תהליך הכתיבה בקרב אנשים מבוגרים באמצעות שימוש במערכת ממוחשבת הבוחנת את המאפיינים הקינמטיים של תהליך הכתיבה
ביסוס תוקף ומהימנות לשאלון HPSQ כך שיתאים לשימוש ע"י מרפאים בעיסוק לזיהוי ליקוי בכתב יד בקרב ילדים בגילאי בית ספר
הצגת סט כלים אנליטיים מתוחכמים המתאימים להערכה של הפרעות בכתיבה על מנת לסייע לקלינאים ולאנשי הוראה לראות באופן ויזואלי את קשיי הכתיבה במהלך הערכה והתערבות קלינית.
תיאור העיבוד החושי בקרב האוכלוסייה המבוגרת כפי שמתבטא בתפקודי יומיום, בחינת התפקודים הניהוליים כמתווכים בין העיבוד החושי לבין ביצוע פעילויות יומיומית.
השפעות הגיל על היכולות הסנסוריות והשפעותיהם על יכולת הכתיבה
שימוש בסביבה של כיתה וירטואלית על מנת לתאר את קשיי הקשב של ילדים עם נוירופיברומטוזיס מסוג 1
כתובת: אוניברסיטת חיפה, אבא חושי 199, ת.ד 3498838, בניין אשכול, חדר 903
טלפון: 04-8240474 | דוא״ל: chaphaifa@gmail.com
עקבו אחרינו: