מנגנונים בסיסיים של כתיבה בקרב ילדים ובני נוער עם אוטיזם, 2022

Van den Bos, N., & Rosenblum, S. (2022). The Underlying Mechanisms of Handwriting of Individuals with Autism Spectrum Disorder: A Scoping Review. Journal of Occupational Therapy, Schools, & Early Intervention, 1-21.‏

אינטגרציה של תהליכים קוגניטיביים, חושיים ומוטוריים הינה חיונית להפקת כתב יד, אך הינה מאתגרת עבור ילדים ובני נוער עם הפרעה על הספקטרום האוטיסטי (Autism Spectrum Disorder- ASD). מטרת סקירה זו היא לזהות מנגנונים פוטנציאליים אשר עומדים בבסיס הכתיבה של ילדים ובני נוער עם ASD על ידי סקירת תפקודי גוף קוגניטיביים, חושיים ומוטוריים כמנבאים של כתב היד שלהם. הסיווג הבינלאומי של תפקוד, מוגבלות ובריאות – גרסת הילדים והנוער שימש להבניית הניתוח. אחת עשרה מחקרים (0.9%) עמדו בקריטריוני ההכללה. התוצאות מראות כי תפקודים לשוניים, תפקודים פסיכומוטוריים, תפקודי בקרה מוטורית ותפקודי רפלקסים מוטוריים מנבאים את כתב היד של ילדים ובני נוער עם .ASD ממצא זה מרמז כי תפקודי גוף אלה הם מנגנונים בסיסיים של כתיבה של ילדים ובני נוער עם ASD, ומעודד מחקר עתידי לבחינת תפקודי גוף אלה כנתיבים פוטנציאליים להתערבות בכתיבה עבור ילדים ובני נוער עם ASD. הממצאים מדגישים את החשיבות של גישת bottom-up לפיתוח התערבויות כתיבה עבור ילדים ובני נוער עם ASD.