מאפייני כתב יד של ילדים המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD)
Rosenblum, S., Epsztein, L., & Josman, N. (2008). Handwriting performance of children with Attention Deficit Hyperactive Disorders: A pilot study. Physical and Occupational Therapy in Pediatrics, 28, 219-234. https://doi.org/10.1080/01942630802224934
מטרת המחקר: להשוות מאפייני כתב יד של ילדים המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD), עם וללא תרופות, עם קבוצת ביקורת.
שיטה: 12 ילדים עם ADHD ו-12 ילדים בלי ADHD, בגילאי 8-10, ביצעו משימת העתקת פסקה באמצעות מערכת ממוחשבת (COMPET). הילדים עם אבחנת ADHD ביצעו את המשימה עם וללא תרופות. תוצרי כתב היד של שתי הקבוצות הוערכו באמצעות Hebrew Handwriting evaluation tool.
מסקנות: התוצאות מצביעות על ראיות לביצועים נחותים בקרב ילדים עם ADHD ביחס לילדים מקבוצת הביקורת, ברוב המדדים התפקודיים והתוצרים במשימת הכתיבה. ילדים עם ADHD הציגו זמן כתיבה רב יותר באופן מובהק, כולל זמן של כלי הכתיבה באוויר, כאשר היו ללא תרופות. בדיון מודגשים יישומים אפשריים של תוצאות אלו בהקשר של השימוש בהערכת תהליך ותוצר הכתיבה אצל ילדים עם ADHD.