השוואה בין הערכת כתיבה באמצעות מערכת ממוחשבת לבין הערכה קונבנציונלית, 2004
Rosenblum, S., Weiss, P. L. and Parush, S. (2004). Handwriting evaluation for developmental dysgraphia: Process versus product. Reading and Writing, 17(5), 433-45. https://doi.org/10.1023/B:READ.0000044596.91833.55
פעולת הכתיבה מעוררת קשיים עבור 10-30% מילדי בית הספר היסודי. מטרות המחקר היו לבחון את היכולות של הערכה באמצעות מערכת ממוחשבת של תהליך הכתיבה בהשוואה להערכה קונבנציונלית של תוצר הכתיבה, במטרה להבחין בין ילדים עם כתב יד מיומן לבין ילדים עם כתב יד דיסגרפי. נאספו דגימות של כתיבה מועתקת ומוכתבת מתלמידי כיתות ג', 50 עם כתיבה מיומנת ו-50 עם כתיבה דיסגרפית. התוצאות הצביעו על כך שהן ההערכות באמצעות מערכת ממוחשבת והן הערכות קונבנציונליות הבדילו בין ילדים עם כתב יד מיומן ודיסגרפי, ושיחד הן סיפקו הבנה משופרת של קשיי הכתיבה. יתר על כן, התוצאות של משימות ההעתקה וההכתבה היו שונות באופן משמעותי. התוצאות מדגימות את היתרונות של שילוב בחינת תהליך הכתיבה והתוצר, ושימוש הן במשימת העתקה והן במשימת הכתבה, על מנת להשיג הבנה מקיפה יותר והערכה טובה של דיסגרפיה התפתחותית.