שימוש במערכת ממוחשבת ככלי למיפוי קשיי כתיבה, 2005
Rosenblum, S. (2005). Using the Alphabet task to differentiate between proficient and non-proficient handwriters. Perceptual and Motor Skills, 100, 629-639. https://doi.org/10.2466/PMS.100.3.629-639
בין 10-30% מהילדים בגילאי בית הספר היסודי חווים קשיי כתיבה. מטרת מחקר זה הייתה לבחון האם 'משימת האלפבית', המבוצעת על מערכת ממוחשבת עשויה לשמש ככלי מיפוי על מנת להבדיל בין ילדים שכותבים היטב לבין ילדים שאינם מיומנים בכתיבה. הביצועים במשימת האלפבית הושוו בין 50 תלמידי כיתה ג' שהוגדרו על ידי מוריהם כילדים שאינם מיומנים בכתיבה לבין 50 חברים לכיתה המוגדרים ככותבים מיומנים. ניתוח התוצאות הצביע על הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות במדדים של זמן ומרחב בביצוע משימת האלפבית, מה שתמך בשימוש במשימה זו לצורך ביצוע מיפוי של קשיי כתיבה.