תופעת ה"כתיבה באוויר": מדדי זמן ומרחב בתהליך הכתיבה 2003
Rosenblum, S., Parush, S. and Weiss, P. L. (2003). The In Air phenomenon: temporal and spatial correlates of the handwriting process. Perceptual and Motor Skills, 96(3), 933-954.
בין 10-30% מהילדים בגילאי בית הספר היסודי חווים קשיים בכתיבה. בחינת קשיים כאלה חשובה לנוכח מגוון ההשלכות הלימודיות, הרגשיות והחברתיות שהם יכולים לגרום. אחת הבעיות היא הנטייה של ילדים להשתהות בזמן הכתיבה. לכן המטרה של מחקר זה היתה להשתמש במערכת ממוחשבת כדי לבחון את הנטייה של כותבים שאינם מיומנים לעצור במהלך הכתיבה. דגימות כתיבה מסוגים שונים נאספו מתלמידי כיתה ג', 50 מהם כותבים מיומנים, ו-50 שאינם מיומנים. החלוקה בין הקבוצות נעשתה בהתאם לשאלון שמילאו מורי הכיתה, שאומת ע"י ה-HHE. ניתוח התוצאות הצביע על כך שההשהיות בזמן הכתיבה לא היו הפסקות בין כתיבת קטעים עוקבים. ה"כתיבה באוויר" התרחשה בתדירות גבוהה יותר באופן מובהק בקרב הכותבים שאינם מיומנים, בהשוואה לכותבים המיומנים. התוצאות מצביעות על קשיים תפיסתיים-מוטוריים אפשריים, שכדאי לקחת אותם בחשבון בעת תכנון תוכניות התערבות יעילות.