סימנים מוקדמים ללקות למידה לא מילולית בהתבסס על דיווחי אימהות 2018
Rosenblum, S., Piran, M., Meyer, S., & Sachs, D. (2018). "Normative or Heavy Clouds? Early Indicators of Nonverbal Learning Disability Based on Mothers’ Reports". The Open Journal of Occupational Therapy, 6(2)
ילדים עם לקויות למידה לא מילוליות (NVLD) חלשים ביכולות הלא מילוליות, החזותיות-מרחביות והחברתיות. רוב הספרות על NVLD דנה בתפקוד ובתהליך האבחון במהלך שנות הלימודים. במחקר איכותני זה, התפיסות של אימהות לילדים עם NVLD נחקרו בהקשר של מאפייני התפקוד היומיומי של ילדיהן במהלך 3 השנים הראשונות של חייהם. המטרה הייתה לזהות אינדיקטורים מוקדמים וסימני אזהרה של NVLD במהלך תהליך ההתפתחות. חמש אימהות השתתפו בשני ראיונות עומק רטרוספקטיביים מובנים למחצה. זוהו שתי תמות עיקריות: (א) "הכל היה כל כך נורמלי", מה שהצביע על התפתחות טיפוסית בשנה הראשונה, ו-(ב) "עידן העננים הכבדים", שחשפה סימני אזהרה בגיל 2-3 שנים. זוהו קווי דמיון בפרופיל התפתחותי ומאפיינים אישיים ייחודיים, והוצגו ההשפעות על עיסוקים יומיומיים ואינטראקציות חברתיות במהלך הילדות המוקדמת. הממצאים תומכים בצורך בהערכה מעמיקה ובזיהוי מוקדם במהלך שנות הגן המוקדמות והמכריעות. הבנה מעמיקה יותר של טיבה וייחודיותה של לקות למידה משמעותית כמו NVLD והשפעתה העצומה על תפקודו ומגבלות ההשתתפות של הילד עשויות לסייע לצוותי בריאות לספק התערבויות מתאימות.