איפיון תהליך הכתיבה באמצעות מדדים אובייקטיביים ויזואליים, 2006
Rosenblum, S., Chevion, D., & Weiss, P. L. (2006). Using data visualization and signal processing to characterize the handwriting process. Pediatric Rehabilitation, 9(4), 404-417. 10.1080/13638490600667964
הפרעות בקריאות כתב היד ובמהירות הכתיבה קיימות בקרב ילדים בגילאי בית ספר יסודי. מטרת מאמר זה היא להציג סט של כלים אנליטיים מתוחכמים המתאימים להערכה של הפרעות בכתיבה. שיטה: דגימות כתב יד מ-30 ילדים בגילאי 8-9 שנים, 15 ילדים עם מיומנות כתיבה טובה ו-15 עם מיומנות כתיבה נמוכה, נאספו בעזרת טאבלט דיגיטאלי. מדדי זמן ומרחב של תהליך הכתיבה המבוססים על שיטות עיבוד אותות פותחו והוצגו ויזואלית. תוצאות: הבדלים משמעותיים בין הקבוצות נמצאו במאפייני כתיבה שונים כגון סטיות התקן של רוחב האותיות וגובה האותיות. נמצאו הבדלים משמעותיים גם עבור מספר הרמות העט ופרמטרים נוספים. מסקנות: הטכניקות המתוארות במאמר זה מספקות מדדים אובייקטיביים לביצועי כתיבה, המוצגים בצורה שנועדה לסייע לקלינאים ולאנשי הוראה לראות באופן ויזואלי את קשיי הכתיבה במהלך הערכה והתערבות קלינית.