השוואת תהליך הכתיבה ותוצריו בקרב ילדים עם וללא ASD בתפקוד גבוה.
Rosenblum, S., Amit, H., & Gal, E. (2016). Unique handwriting performance characteristics of children with high-functioning autism spectrum disorder. Research in Autism Spectrum Disorders, 23, 235-244. https://doi.org/10.1016/j.rasd.2015.11.004
מטרת המחקר היתה להשוות את תהליך הכתיבה ותוצריו בין ילדים (גילאי 9-12) עם ASD בתפקוד גבוה לילדים עם התפתחות טיפוסית. המשתתפים ביצעו משימת כתיבה במערכת ממוחשבת (COMPET). תוצר הכתיבה הוערך תוך שימוש ב-Hebrew Handwriting Evaluation (HHE). נמצאו יכולות כתיבה פחות טובות אצל אוכלוסיית המחקר. הממצאים הדגישו את ייחודיות תהליך הכתיבה בקרב ילדים עם ASD בתפקוד גבוה. הומלץ להעמיק בכך על מנת לזהות את דפוסי הביצוע שיובילו להתערבות מותאמת יותר שתקדם השתתפות בבי"ס.