קשר בין ביצועי כתב יד ויכולות ארגוניות בקרב ילדים עם ובלי דיסגרפיה: ממצאים ראשוניים. 2010
Rosenblum, S., Aloni, T., & Josman, N. (2010). Relationships between handwriting performance and organizational abilities among children with and without dysgraphia: A preliminary study. Research in developmental disabilities, 31(2), 502-509.
מטרת המחקר הייתה לחקור את הקשר בין ביצועי כתיבה ויכולת ארגון בילדים בגיל בית ספר. המשתתפים היו 58 בנים, בגילאי 7-8 שנים, 30 עם דיסגרפיה ו-28 ללא קשיי כתיבה. החלוקה לקבוצות התבססה על ציוני הילדים בשאלון ה- Handwriting Proficiency Screening Questionnaire (HPSQ). הילדים עברו הערכת כתב ידHebrew Handwriting Evaluation (HHE), והוריהם מילאו את השאלון להערכת יכולות ארגון Questionnaire for Assessing Students’ Organizational Abilities-for Parents QASOA-P)). נמצאו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בהערכת כתב יד (HHE) וביכולות ארגוניות (QASOA-P). נמצאו מתאמים מובהקים בתוך קבוצת המחקר (ילדים עם דיסגרפיה) בין ארגון מרחבי בכתיבה לבין הציון הממוצע בשאלון ה- QASOA-P. רגרסיה לינארית הצביעה על כך שהציון הממוצע של ה- QASOA-P הסביר 42% מהשונות של מיומנות כתב היד (HPSQ). תוצאות המחקר ממליצות להעריך קשיים ארגון אצל ילדים המופנים לטיפול עקב קשיי כתיבה.