ביצועי כתב יד: הקשרים בין מדדי תהליך ומוצרים, דיווח עצמי של ילדים ומסוגלות עצמית, 2009
Engel-Yeger, B., Nagauker-Yanuv, L., & Rosenblum S. (2009). Handwriting performance: The relationships between process and product measures, children's self-reports, and perceived self-efficacy. American Journal of Occupational Therapy, 63(2), 182-19
מחקר זה בחן את הקשרים בין דיווחים עצמיים של ילדים על ביצועי הכתיבה, תהליך הכתיבה ותוצר כתב היד, לבין תפיסתם בנוגע ליכולות המוטוריות הכלליות שלהם. 21 ילדים עם דיסגרפיה ו-21 ילדים טיפוסיים העתיקו פסקה על טאבלט אלקטרוני כחלק מכלי ממוחשב להערכת כתב יד. תוצר כתב היד הוערך ע"י ה-Hebrew Handwriting Evaluation (HHE),. המשתתפים מילאו את השאלון Children’s Questionnaire for Handwriting Proficiency (CHaP) וכן את ה- Perceived Efficacy and Goal Setting System (PEGS). תוצאות: ציוני ה-CHaP של קבוצת המחקר היו בקורלציה מובהקת עם תהליך כתב היד, מדדי התוצר וציוני ה- PEGS, אשר כולם היו נמוכים יותר באופן משמעותי בהשוואה לקבוצת הביקורת. מסקנות: ילדים מודעים לקשייהם בכתיבה ומסוגלים לדווח עליהם. דיווחים אלה עשויים לתרום לזיהוי דיסגרפיה ולקדם את השתתפותם בהתערבות בריפוי בעיסוק ובכיתה.