יכולות הכתיבה של מתבגרים עם דיסגרפיה, 2019
Hen-Herbst, L., & Rosenblum, S. (2019). Which characteristics predict writing capabilities among adolescents with dysgraphia?. Pattern Recognition Letters, 121, 6-12. https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2020.101005
מטרת המחקר הייתה להשוות יכולות כתיבה, תפקודים ניהוליים ומאפיינים התפתחותיים ותפקודיים בין בני נוער עם דיסגרפיה לבני נוער ללא דיסגרפיה. כמו כן, למצוא את הגורמים שמנבאים את יכולות הכתיבה שלהם. במחקר השתתפו 80 מתבגרים (40 עם דיסגריה ו-40 מתבגרים ללא דיסגרפיה), בגילאי 13-18. המשתתפים ביצעו מטלות כתיבה באמצעות מערכת כתיבה ממוחשבת (COMPET), וכן מילאו את שאלון ה-BRIEF-SR וביצעו משימות ב-WebNeuro. יכולות תפקודיות והתפתחותיות נבדקו ע"י שימוש בשאלונים לדיווח עצמי ASRS ו-ADC. כמו כן מולאו שאלונים CHECK A+B.
נמצאו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות במדדים קינמטיים של הכתיבה, קשב, קואורדינציה, יכולות תפקודיות ועוד.