ליאור אלקבץ דולב

שגרות היום-יום, ביצועי הכתיבה ותפקוד ניהולי של ילדים המתמודדים עם Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) ואלו עם התפתחות טיפוסית-הבדלים וקשרים ובחינת יחסי הגומלין עם השכלת האם. במחקר התיזה השתתפו 60 ילדים בגילאי 7-12, קבוצת המחקר כללה 30 ילדים המאובחנים עם ADHD וקבוצת הביקורת כללה 30 ילדים עם התפתחות טיפוסית, התואמים מבחינת נתוני השכלת האם, גיל ומגדר. תוצאות המחקר הראו באופן מובהק כי ילדים עם ADHD חווים קשיים רבים יותר בתפקודים הניהוליים, וכן מראים התנהלות פחות טובה בשגרות היום-יום, כפי שנמדד באמצעות שאלון ה-EFORTS.  במדדי הכתיבה נמצא כי משך זמן פעימת כתיבה על הדף, רוחב וגובה ממוצע של פעימות היו גבוהים יותר בקרב ילדים עם ADHD.  המחקר מחזק עדויות הקיימות בספרות אודות הקשיים עימם מתמודדים ילדים עם ADHD בתפקודים ניהוליים, שגרות היום-יום ותפקודי הכתיבה, מדגיש את הקשר בין תפקודים אלו ומנסה למקד את הקשיים בכל תחום.

Liorelkabetz@gmail.com