מטרת מחקר זה הייתה לאסוף דגימות כתב-יד של ילדים אשר כתבו בסביבתם הטבעית באמצעים ממוחשבים, לנתח את הדגימות באמצעות אלגוריתמים חדשניים של פילוח ולהציגם באופן ויזואלי שיאיר את המאפיינים המרחביים והזמניים הדינאמיים של הכתיבה בקרב ילדים עם וללא דיסגרפיה. 28 ילדים בכיתה ג', 14 עם כתיבה מיומנת ו-14 עם בעיות בכתיבה, התבקשו להעתיק פסקה לדיגיטייזר x-y שנראה כמו דף, תוך שימוש בתכנת POET (Penmanship Objective Evaluation Tool). אלגוריתם פילוח חדשני פותח לצורך בידוד אוטומטי של מקטעי כתיבה. התוצאות הראו הבדלים מובהקים בין הקבוצות במגוון מדדים, כולל "זמן אוויר" ממוצע- בו העט נמצא באוויר בין אות לאות, מספר אותיות שנכתבו לדקה, מספר הפעמים שבו הכותב חזר לתקן קטע שכבר כתב ומספר המקטעים לפני שילובם עם אותיות. שונות בתחומי המרחב והזמן בכתיבת אותיות מסוימות הייתה גדולה יותר בקבוצת הילדים עם דיסגרפיה לעומת הילדים ללא בעיית כתיבה. תוצאות אלו מדגימות אץ הפוטנציאל של שימוש בטכניקות אנליטיות אוטומטיות ותצוגה חזותית לצורך השגת הבנה מקיפה של קשיים בכתיבה.

למאמר המלא לחץ כאן

ציטוט:

Rosenblum, S., Dvorkin, A., & Weiss, P. L. (2006). Automatic segmentation as a tool for examining the handwriting process of children with dysgraphic and proficient handwriting. Human Movement Science, 25, 608-621. doi:10.1016/j.humov.2006.07.005 (Special issue about Handwriting). [I.F. 2.027 (5Y: 2.478), R33/83 Psychology, Experimental]

חדשות

מכירים ילדים עם הפרעת קשב שמעוניינים בטיפול יוגה ללא עלות

מכירים ילדים עם ADHD בגילאי 8-12, מאיזור השרון/מרכז שמעונינים לקבל טיפול ללא עלות? דרושים משתתפים למחקר התערבות חדשני שמשלב בין ידע מתחום הריפוי בעיסוק, הנוירופסיכולוגיה והיוגה. המחקר נערך במעבדה במסגרת לימודי תואר…

להמשך קריאה...

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית?אנחנו זקוקות לכם! למחקר פורץ דרך שמטרתו לפתח נורמות לשאלון ה EFORTS - Executive Functions and Occupational Routine Scale - שפותח ע״י…

להמשך קריאה...

ברוכים הבאים

ברוכים הבאים לאתר המעבדה לחקר תפקוד אנושי מורכב והשתתפות

להמשך קריאה...