מאת: שרה רונזבלום, תמר וייס, שולה פרוש

פעילות הכתיבה מהווה קושי עבור 10-30% מילדי בית הספר יסודי. מטרות מחקר זה היו להשוות את היכולות של מערכת הערכה דיגיטלית של תהליך הכתיבה והערכה קונבנציונלית של תוצר הכתיבה, על מנת להבחין בין ילדים עם כתיבה מיומנת לילדים עם כתיבה לקויה (דיסגרפיה). דגימות כתיבה מועתקות ומוכתבות נאספו מילדי כתה ג', 50 עם כתיבה מיומנת ו-50 עם כתיבה דיסגרפית. התוצאות הראו כי שני סוגי ההערכה הצליחו להבחין בין שתי קבוצות הילדים וכי שני סוגי ההערכה ביחד הראו תמונה רחבה יותר של קשיי הכתיבה. מעבר לכך, משימות ההעתקה וההכתבה היו שונות באופן מובהק. התוצאות מראות כי קיימים יתרונות בשימוש של שילוב שני סוגי ההערכה (תוצר ותהליך הכתיבה), על מנת להשיג הבנה מקיפה לגבי דיסגרפיה התפתחותית.

ציטוט:

Rosenblum, S., Weiss, P. L., & Parush, S. (2004). Handwriting evaluation for developmental dysgraphia: Process versus product. Reading and Writing, 17, 433-458. doi:10.1023/B:READ.0000044596.91833.55 [I.F. 1.331 (5Y: 1.828), R41/219 ,Q1 Education & Educational Research]

חדשות

מכירים ילדים עם הפרעת קשב שמעוניינים בטיפול יוגה ללא עלות

מכירים ילדים עם ADHD בגילאי 8-12, מאיזור השרון/מרכז שמעונינים לקבל טיפול ללא עלות? דרושים משתתפים למחקר התערבות חדשני שמשלב בין ידע מתחום הריפוי בעיסוק, הנוירופסיכולוגיה והיוגה. המחקר נערך במעבדה במסגרת לימודי תואר…

להמשך קריאה...

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית?אנחנו זקוקות לכם! למחקר פורץ דרך שמטרתו לפתח נורמות לשאלון ה EFORTS - Executive Functions and Occupational Routine Scale - שפותח ע״י…

להמשך קריאה...

ברוכים הבאים

ברוכים הבאים לאתר המעבדה לחקר תפקוד אנושי מורכב והשתתפות

להמשך קריאה...