מאת: שרה רוזנבלום

תקציר: 

כתיבה היא מיומנות אנושית מורכבת ואחוז נכבד של ילדים בגיל בית-ספר מתמודדים עם קשיים בכתיבה אשר מצריכים התערבות חינוכית או קלינית מיוחדת. פרסומי תוצאות מחקרים ופרסומים תיאורטיים מעשירים את תהליך החשיבה הקלינית והחינוכית ומניחות בסיס לשיטות הערכה והתערבות שמתקשרות לפרט, למקצוע/עיסוק שלו/ה (כתב יד) ולסביבה.

מטרת המאמר היא לסקור את המאפיינים של קשיים בכתיבה, תדירותם והשפעתם הנרחבת על חיי היומיום של הפרט. בנוסף, תוצג סקירה של כלי סינון לאיתור קשיים בכתיבה הזמינים כיום. לבסוף, יוצעו יישומים קליניים אפשריים לטיפול בבעיות בכתיבה. 

למאמר המלא לחץ כאן