מאת: שרה רוזנבלום

תקציר: 

כתיבה היא מיומנות אנושית מורכבת ואחוז נכבד של ילדים בגיל בית-ספר מתמודדים עם קשיים בכתיבה אשר מצריכים התערבות חינוכית או קלינית מיוחדת. פרסומי תוצאות מחקרים ופרסומים תיאורטיים מעשירים את תהליך החשיבה הקלינית והחינוכית ומניחות בסיס לשיטות הערכה והתערבות שמתקשרות לפרט, למקצוע/עיסוק שלו/ה (כתב יד) ולסביבה.

מטרת המאמר היא לסקור את המאפיינים של קשיים בכתיבה, תדירותם והשפעתם הנרחבת על חיי היומיום של הפרט. בנוסף, תוצג סקירה של כלי סינון לאיתור קשיים בכתיבה הזמינים כיום. לבסוף, יוצעו יישומים קליניים אפשריים לטיפול בבעיות בכתיבה. 

למאמר המלא לחץ כאן

חדשות

מכירים ילדים עם הפרעת קשב שמעוניינים בטיפול יוגה ללא עלות

מכירים ילדים עם ADHD בגילאי 8-12, מאיזור השרון/מרכז שמעונינים לקבל טיפול ללא עלות? דרושים משתתפים למחקר התערבות חדשני שמשלב בין ידע מתחום הריפוי בעיסוק, הנוירופסיכולוגיה והיוגה. המחקר נערך במעבדה במסגרת לימודי תואר…

להמשך קריאה...

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית?אנחנו זקוקות לכם! למחקר פורץ דרך שמטרתו לפתח נורמות לשאלון ה EFORTS - Executive Functions and Occupational Routine Scale - שפותח ע״י…

להמשך קריאה...

ברוכים הבאים

ברוכים הבאים לאתר המעבדה לחקר תפקוד אנושי מורכב והשתתפות

להמשך קריאה...