תקציר: 

נותחו נתוני כתיבה של ילדי בית ספר במטרה לאפיין את המהלך של הביטויים של חוסר היציבות של מהירות הכתיבה. נמצא שהבדלים מובהקים קיימים בין ילדים עם דיסגרפיה לבין ילדים שכותבים באופן יעיל. הומחש כי במקרה של כותבים יעילים, השינויים במהירות הכתיבה היו במתאם עם מספר הפעמים שבהם הופקו פעימת כתיבה בודדת או אות מסוימת, בעוד שככל שהתארך זמן הכתיבה , נראה חוסר מתאם בין השינויים במהירות לבין מספר הפעימות שהופקו. במקרה של ילדים עם דיסגרפיה, המתאם נשאר קיים לאורך זמן והפונקציה של הקורלציה האישית מעידה על הכחדה חישובית במשך הזמן, מה שמעיד על חריגות חזקות בתהליך הכתיבה. היישום האפשרי של התוצאות לשדה הקליני/חינוכי נידון ודורש המשך מחקר.

למאמר המלא לחץ כאן

חדשות

מכירים ילדים עם הפרעת קשב שמעוניינים בטיפול יוגה ללא עלות

מכירים ילדים עם ADHD בגילאי 8-12, מאיזור השרון/מרכז שמעונינים לקבל טיפול ללא עלות? דרושים משתתפים למחקר התערבות חדשני שמשלב בין ידע מתחום הריפוי בעיסוק, הנוירופסיכולוגיה והיוגה. המחקר נערך במעבדה במסגרת לימודי תואר…

להמשך קריאה...

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית?אנחנו זקוקות לכם! למחקר פורץ דרך שמטרתו לפתח נורמות לשאלון ה EFORTS - Executive Functions and Occupational Routine Scale - שפותח ע״י…

להמשך קריאה...

ברוכים הבאים

ברוכים הבאים לאתר המעבדה לחקר תפקוד אנושי מורכב והשתתפות

להמשך קריאה...