מאת פרופ' שרה רוזנבלום.

רקע ומטרה: ילדים עם הפרעה התפתחותית בקואורדינציה (DCD) מציגים תפקוד יומיומי לקוי החבוי במנגנון התפיסה-פעולה שלהם. מטרת מחקר זה הייתה לנתח את ארגון ההתנהגות של ילדים עם DCD במשימות מגוונות אשר דורשות יכולות הכללה, ניטור וייצוגים מנטליים של קלט/דרישות הקשורים בזמן ובמרחב, לצורך השגת תובנה טובה יותר לגבי מנגנון תפיסה-פעולה בקרב ילדים אלה.
שיטה: במחקר השתתפו 42 ילדים בגילאים 7-10, חצי מהם עם אבחון של DCD וחצי עם התפתחות תקינה. הילדים בקבוצות הותאמו מבחינת גיל, מגדר ובית-ספר. הם הוערכו תוך שימוש בסוללת האבחון M-ABC, וביצעו שלוש משימות כתיבה על גבי לוח אלקטרוני המחובר למערכת הממוחשבת להערכת כתב יד (ComPET). בנוסף, מוריהם מילאו שאלונים לגבי הערכת היכולת הארגונית של התלמיד (QASOA-T) על מנת להעריך את מיומנויות ההתארגנות של הילדים ביומיום.
תוצאות: נמצאו הבדלים מובהקים בין הקבוצות בכל מדדי הכתיבה הקינטיים במהלך ביצוע משימות הכתיבה וכן ביכולות ההתארגנות של הילדים. היכולת המוטורית ניבאה אחוז סביר של השונות בתוצאות הקינטיות במשימות הכתיבה (30-37%), כמו גם אחוז גבוה של השונות ביכולות ההתארגנות (67%).

למאמר המלא לחץ כאן

ציטוט:

Rosenblum, S. (2015). Do Motor Ability and Handwriting Kinematic Measures Predict Organizational Ability among Children with Developmental Coordination Disorders? Human Movement Science, 43, 201-215.

חדשות

מכירים ילדים עם הפרעת קשב שמעוניינים בטיפול יוגה ללא עלות

מכירים ילדים עם ADHD בגילאי 8-12, מאיזור השרון/מרכז שמעונינים לקבל טיפול ללא עלות? דרושים משתתפים למחקר התערבות חדשני שמשלב בין ידע מתחום הריפוי בעיסוק, הנוירופסיכולוגיה והיוגה. המחקר נערך במעבדה במסגרת לימודי תואר…

להמשך קריאה...

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית

האם יש לכם גישה לילדים בגילאי 9-10:11 בעלי התפתחות טיפוסית?אנחנו זקוקות לכם! למחקר פורץ דרך שמטרתו לפתח נורמות לשאלון ה EFORTS - Executive Functions and Occupational Routine Scale - שפותח ע״י…

להמשך קריאה...

ברוכים הבאים

ברוכים הבאים לאתר המעבדה לחקר תפקוד אנושי מורכב והשתתפות

להמשך קריאה...